Hvordan du kan bruge online marketing

Der er mange måder hvor på man kan arbejde med online marketing, om det er betalt eller organisk man gør det. Du kan fx poste billeder eller videoer på Instagram og Facebook, eller have en Youtube kanal hvor du fortæller om nogle bestemte emner, have en tiktok hvis dit brand passer til det, dyrke netværk ved hjælp af online marketing på Linkedin, hvis du kan dele artikler helt gratis eller lave opdateringer som du tænker dine forbindelser ville have godt af og vide. Der findes mange andre metoder, her tæller pinterest, reddit, snapchat, hjemmeside, SEO, Google annoncering og Twitter.

Du skal sørge for at du vælger de kanaler hvor dine kunder er, så du ikke spilder din tid og er på alle medier uden du kan være tilstede med 100%. Der skal altså laves rigtig meget indhold, da det ikke er super godt bare at poste det samme på alle medier. Skal du have hjælp til at finde frem til hvilke kanaler som kunne passe bedst til din forretning, kan du kontakte Skab Det – Digitalt.

Hvilke kanaler bliver mest brugt i Danmark

De mest brugte marketing kanaler i Danmark, er klart Facebook, Instagram, Google, LinkedIn og Email Marketing. Det er medier som mange danskere tjekker dagligt. Alt efter hvilken forretning man har, så er der forskel på hvilket medie man skal være mest aktiv på. Har man fx en restaurant, så vil det være Instagram og Facebook, som vil være de kanaler man vil gå med, for at gøre interesse for ens restaurant og menu. Google bruges af en restaurant til at kunderne finder en via en Google søgning eller en søgning på Google Maps. Email Marketing, kræver at du har opsamlet nogle emails som du har tilladelse til at sende mails.

Har du brug for hjælp til dit online marketing, kan det være en god ide at kontakte et webbureau eller en freelancer.

 

Categories: